باران شمال – گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش غرب مازندران با حضور معاون آموزش متوسطه و معاون آموزش ابتدایی ادارهکل به میزبانی شهرستان نوشهر برگزار شد. به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – در ابتدای جلسه امینی نیا مدیر آموزش و پرورش رامسر و دبیر جلسه گزارش مختصری از […]
باران شمال – گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش غرب مازندران با حضور معاون آموزش متوسطه و معاون آموزش ابتدایی ادارهکل به میزبانی شهرستان نوشهر برگزار شد.
بیم و امیدهای انتقال محیط یادگیری از مدرسه تا به خانه
به گزارش باران شمال به قلم فرشته عالی – در ابتدای جلسه امینی نیا مدیر آموزش و پرورش رامسر و دبیر جلسه گزارش مختصری از فعالیت آموزش و پرورش مناطق غرب استان بیان کرده و در خصوص چالشها و مشکلات حوزه آموزش و کلاسهای مجازی، جایگاه معلمان، نقش پژوهشسراها و آزمایشگاهها به ارائه توضیحات پرداخت.
سپس درویش مدیر آموزش و پرورش نوشهر ضمن تبریک هفته سوادآموزی از مشارکت خیرین در امر ساخت درمانگاه تخصصی فرهنگیان شهرستان نوشهر خبر داد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان در حال رایزنی برای مجوز و ساخت درمانگاه تخصصی فرهنگیان و ساخت هنرستان با مشارکت نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در رشته تعمیر موتور دیزل دریایی و تجهیز دبستان ابتدایی صفا کهنهسرا به کارگاه تخصصی خیاطی و فناوری است.
در ادامه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران ضمن تبریک هفته شورا و سوادآموزی گفت: آموزش و پرورش در برابر این ویروس توانست خوب ایستادگی کند و از ظرفیتها به نحو احسن استفاده کرد. انواع آموزشهای مجازی از جمله سامانه جامع محتوای الکترونیکی مدارس مازندران و پیام رسان شاد طراحی و راه اندازی شد. سامانه مازند محتوا یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش مازندران است که جای بسی افتخار دارد.
علی دهقان با اشاره به بیم و امیدهای انتقال محیط آموزش از مدرسه به خانه افزود: با ورود ویروس کرونا در آموزش مجازی یادگیری و یاددهی تحت تاثیر شرایط جدیدی قرار گرفته و خانه و خانواده تبدیل به محیط آموزشی شده که نظارت ما را در فرایند آموزش سخت میکند. برای مثال بحث سنجش یادگیری و امتحانات مجازی مشکلی است که باید فکری جدی برای آن صورت گیرد.
وی با اشاره به ضرورت اتخاذ رویکرد دقیق در این امر، خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که از همه امکانات استفاده و به طور روزانه فرایند آموزش مستقیما نظارت شود و کلاسهای درس به صورت مجازی ارزیابی و مورد بازدید قرار گیرد تا دانشآموزی بازمانده از تحصیل نداشته باشیم. بازمانده از تحصیل یعنی خطری بالقوه که متعاقبا میتواند به رهاشدن کامل دانشآموز و ایجاد آسیبهای اجتماعی منجر شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت توانمند سازی نیروهای پیش دبستانی گفت: ۱۵ درصد دانشآموزان در شبکه شاد استان مازندران احراز هویت نشدهاند و از آنجا که تنها بستر رسمی آموزش شبکه شاد است باید هر چه سریعتر نسبت به شناسایی و احراز هویت این دانشآموزان در شبکه شاد اقدامات مقتضی صورت گیرد.
بهروز منصورکیائی یادآور شد: پوشش تحصیلی دانش آموزان از نکات بسیار مهم بوده که اگر دانش آموزی در بستر شاد حضور نداشته باشد از نظر ما بازمانده از تحصیل شناخته می شود.