روزنامه کرانه شمال در این شماره میزبان دانشجوی جوان ساروی که هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کشور روسیه در حال تحصیل بوده که بمناسبت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو مهمان ما در دفتر نشریه بوده است . همچنین گفتگوی کوتاهی نیز با مهندس عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران و مهندس تیموری رئیس دانشگاه علوم […]
روزنامه کرانه شمال در این شماره میزبان دانشجوی جوان ساروی که هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کشور روسیه در حال تحصیل بوده که بمناسبت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو مهمان ما در دفتر نشریه بوده است . همچنین گفتگوی کوتاهی نیز با مهندس عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران و مهندس تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی داشته است.
پوریا معصومی عضو کمیسیون پزشکی انجمن اسلامی اتحادیه اروپاست و در کشور سن پیترزبورک اقامت تحصیلی دارد وی در رشته دندان پزشکی تحصیل می کند و علاوه بر آن وی بعنوان یک وشو کار حرفه ای نیز در سطح جهان مطرح بوده که علاوه بر انتصاب در ریاست کمیسیون پزشکی اتحادیه اروپا ، به ریاست سازمان جهانی سوپر ساباکی کان دو روسیه نیز منصوب شده است . در ادامه گفتگوی کرانه شمال را با وی را می خوانید؛
پوریا معصومی در آغاز گفتگو به مسئله پیشرفت ایران در میان سایر کشورهای جهان در خصوص خودکفائی در زمینه تامین نیازهای داروئی و پزشکی اشاره کرد و افزود : اینکه بگوئیم ما از کشورهای غربی بینیاز هستیم و همه چیز را خودمان تولید می کنیم اینچنین نیست ، در دنیا یکی دو کشور توانائی تولید صفر تا صد محصولات را دارند که چین یکی از آن کشورهاست . اما ایران در بسیاری از زمینه ها به خودکفائی رسیده و باید آن را به فال نیک گرفت در زمینه دندانپزشکی هم ما متخصصین بسیار خوبی در سطح جهان داریم مثل آقای بهنام شکیبائی که در زمینه داندانپزشکی و ساخت تجهیزات اورتو دنسی در کشور آلمان ثبت اختراع دارند و این مسله ارزشمند است .
رئیس کمیسیون پزشکی انجمن اسلامی اتحادیه اروپا در باره فلسفه تشکیل اتحادیه و ماهیت وجودی آن عنوان داشت : انجمن اسلامی اتحادیه اروپا یک انجمن اسلامی متشکل از دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی ایرانی در کشور روسیه و شهر سن پیترز بورک فعالیت داریم که ماهیت اصلی ما در جمع کردن همه دانشجویان این شهر در کنار هم و ترویج فضاهای ایرانی اسلامی برای جلوگیری از غربت زدگی دانشجویان و کاهش تنشهای اجتماعی موجود برای یک دانشجو و آماده کردن وی بعد از گذران دوران تخصص برای بازگشت به ایران و در اختیار قرار دادن توانمندی های پزشکی برای جامعه ایرانی است .
وی در خصوص نقش دانشجو در تبیین و تاثیر آن در مسیر توسعه کشور اعلام کرد : همانطور که می دانید دانشجو باید با اعتماد به نفس ، دانش و اندیشه و آزاد اندیشی راه علم بجوید و اساس دانشجویی همین است ، نه اینکه با رفتن به مسیر های دیگر آن فضا را بدنام و مخدوش کنیم .وی در خاتمه ضمن تقدیر از روزنامه کرانه شمال برای پرداختن به روز دانشجو این روز را به همه دانشجویان ایران تبریک گفت و برایشان آرزوی سعادت و بهروزی داشت .
مهارت، معرفت و هویت سه مفهومی که دانشجو باید بیاموزد
در ادامه این گزارش رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز در گفتگو با ما با بیان اینکه، تربیت نیروی جوان و انقلابی از اصول حفظ انقلاب است، گفت: دانشجویان هر جایی که هستند باید خود را سفیر دانشگاه فارغالتحصیل خود بدانند، تصریح کرد: اعتقادم این است دانشجو باید در دانشگاه سه مفهوم، مهارت، معرفت و هویت را بیاموزد.
مهندس عبدالهیان افزود: ما معتقدیم دانشجو باید در دانشگاه بارها در مسیر اجرای طرحنوآورانه اشتباه کند اما وقتی وارد جامعه شد، از اشتباهات حذر کند چرا که جبران آن بسیار دشوار خواهد بود.
دانشجو باید خودسازی کند
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران نیز در روند این گزارش در گفتگو با ماضمن بیان اینکه، این دانشگاه بستر لازم را برای مشارکت دانشگاهیان فراهم میکند، تصریح کرد: دانشجو باید خودسازی کند و الگوی خوبی از لحاظ رفتاری، اجتماعی و علمی برای دیگران دانشجویان باشد، در غیر این صورت هیچ دانشجویی جذب سازمان دانشجویان نخواهد شد.
تیموری با بیان اینکه، باید دانشجو، جسارت حضور در جایگاههای مهم را داشته باشد، افزود: حضور دانشجو در سازمان دانشجویان باید هدفمند باشد و در گام اول لازم است، هدفی زیبا و لذتبخشی را برای خود ترسیم کند به طوری که هرگاه این هدف به ذهنش خطور کند خواب از سرش بپرد.
وی گفت: باید این واقعیت را بپذیریم در حال حاضر در هر رشته دانشگاهی هزاران فارغالتحصیل بیکار در استان داریم. و این افراد هم ظرفیت علمی استان هستند و سازمان دانشجویان باید تلاش کند سفره خود را وسیعتر پهن کند و این افراد را بپذیرد و در این راستا حتی از رقیبان و سازمانهای مردم نهاد هم بهره گیرند .
در نهایت به این نتیجه می رسیم که دانشجو می تواند نقش پرنگی در پیشبرد اهداف توسعه محور جامعه داشته باشد به این شرط که مسیرهای علمی و اعتقادی اش را در مسیر علم آموزی و آزاد اندیشی متناسب با چارچوب جامعه پیرامونش تعریف کند .