باران شمال – بهروز منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت نقش راهبران آموزشی، تربیتی گفت: فرآیند انتخاب و انتصاب راهبران آموزشی، تربیتی جهت ادامه این پست در سال تحصیلی آینده در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی استان قرار گرفت. بهروز منصورکیایی با اشاره به اهمیت نقش راهبران آموزشی، تربیتی […]
باران شمال – بهروز منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت نقش راهبران آموزشی، تربیتی گفت: فرآیند انتخاب و انتصاب راهبران آموزشی، تربیتی جهت ادامه این پست در سال تحصیلی آینده در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی استان قرار گرفت. بهروز منصورکیایی با اشاره به اهمیت نقش راهبران آموزشی، تربیتی اظهار کرد: راهبران آموزش با تمرکز بر اهداف سند تحول بنیادین و راهبردهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش، با خلاقیت و برنامه های نوین در مسیر تقویت آموزگاران جهت ارتقا شاخصهای آموزشی و تربیتی بکوشند.
آغاز فرآیند انتخاب و انتصاب راهبران آموزشی، تربیتی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
باران شمال / فرشته عالی – معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری دورههای آموزشی ویژه راهبران آموزشی، تربیتی خبر داده و تأکید کرد: راهبران آموزشی باید از علم و تخصص برخوردار بوده و دارای مهارت فنی، علمی و انسانی باشند. نظارت و راهنمایی با رویکرد تحولگرایی و همچنین اصول و روشها و فنون تدریس با رویکرد تلفیقی دو محور این دوره آموزشی است. در این دورهها به دنبال ارتقای عملکرد راهبران آموزشی هستیم.
وی به اهداف تشکیل راهبران آموزشی در مناطق روستایی نیز اشاره کرده و ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در روستاها، ارتقای مهارت حرفهای معلمان آموزش ابتدایی ، جلوگیری از افت تحصیلی دانشآموزان روستایی و کاهش فاصله سطح علمی دانشآموزان روستایی نسبت به منطقه را از مهمترین اهداف این برنامه برشمرد.
منصورکیائی یادآور شد : در امتداد خدمات و دستاوردهای گذشته، امسال بنا داریم در سایه خرد جمعی و بهرهگیری از همه ظرفیتها خصوصا اساتید و صاحب نظران و پیشکسوتان امر تعلیم و تربیت، با تحرکبخشی مضاعف، تحولی نوین در این عرصه ایجاد نماییم تا علاوه بر ارتقا شاخصها ، پویایی امر آموزش نیز با جدیت دنبال شود.
وی افزود: فرآیند انتخاب و انتصاب راهبران آموزشی، تربیتی جهت ادامه این پست در سال تحصیلی جاری در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی استان مازندران قرار گرفتهاست. در این راستا و در اجرای شیوهنامه وزارتی و به منظور بهبود مدیریت و تسهیل امر نظارت و راهنمایی بر فعالیتهای آموزشی، پرورشی، اداری و مالی در مدارس روستایی و چند پایه معاونت آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان مازندران در نظر دارد با عنایت به سهمیه تعیین شده از سوی دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با پالایش نیروهای متخصص، متعهد و توانمند با در نظر گرفتن شاخصهای مورد انتظار برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اقدام نماید.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران ضمن تقدیر از تلاشهای راهبران آموزشی در سالهای اخیر تأکید کرد: لازم است در کنار بررسی معایب و محاسن تک تک راهبران در کار خود از توان بالقوه آنان در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در سال جدید به نحو احسن استفاده شود.وی خاطر نشان کرد: یکی از واقعیتهای موجود در کار راهبران بررسی عملکرد راهبران است که در سال پیش رو سعی خواهد شد ضمن همکاری بیشتر با آنان، نظارت و دقت بیشتری در بررسی عملکرد راهبران صورت گیرد و لازم است راهبران در کار خود شاخصها را به دقت رعایت نمایند.
این مقام مسئول ضمن بر شمردن اهمیت کار راهبران آموزشی اظهار داشت : برای کاهش فاصله سطح علمی معلمان چندپایه، راهبران آموزشی و تربیتی باید خدمات مشاوره ای مناسب ارئه دهند.راهبران آموزشی و تربیتی همان راهنمای فعالیتهای آموزشی و پرورشی هستند که با بهرهگیری از شیوهها و روشهای مناسب در جهت رشد و بالندگی حرفهای معلمان و در راستای تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی نقش مهمی بر عهده دارند