اختصاصی باران شمال – بر اساس رصد میدانی، تا روز نهم خرداد ۱۴۰۰،راه اندازی یازده پویش تحت عنوان ستاد انتخاباتی مردمی در حمایت از آیت ا…سید ابراهیم رئیسی در استان مازندران صورت گرفته است! به طوریکه هر کدام، یک رئیس ستاد، منصوب نمودند و به واسطه آن،ده ها و صدها کمیته استانی وشهرستانی،تشکیل شده است. […]
اختصاصی باران شمال – بر اساس رصد میدانی، تا روز نهم خرداد ۱۴۰۰،راه اندازی یازده پویش تحت عنوان ستاد انتخاباتی مردمی در حمایت از آیت ا…سید ابراهیم رئیسی در استان مازندران صورت گرفته است! به طوریکه هر کدام، یک رئیس ستاد، منصوب نمودند و به واسطه آن،ده ها و صدها کمیته استانی وشهرستانی،تشکیل شده است.
اوج سردرگمی در مازندران وشاید کشور کاملامشهود است.
آسیب ها:
۱-سخت شدن هماهنگی بین ستادها وپویش های مردمی
۲-سخت شدن برآورده نمودن انتظارات احتمالی حکم ایسم ها!!! توسط دولت آیت ا…رئیسی
۳-صرف شدن هزینه ها از جمله زمان و انرژی در چالش های احتمالی روسای ستادهای مردمی
۴-سخت شدن کار فرمانداری ها و دستگاه های نظارتی در روند اجرای انتخابات
۵-سردرگمی مردم در پیوستن به این ستادها جهت حمایت از آیت ا…رئیسی
۶-تقابل احتمالی ستادها در مواجهه باهم در بویژه هفته آخر زمان تبلیغات
۷-شرایط سخت روز پس از اعلام نتایج انتخابات به ویژه در برگزاری مراسم احتمالی جشن پیروزی
۸-احتمال افزایش تخلفات انتخاباتی به جهت تکثر ستادها
پیشنهاد جهت خروج از این وضعیت، هماهنگی همه پویش ها وستادهای مردمی حول محور «شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی مردمی» در استان وکشور وپرهیز از بکارگیری عنوان «رییس ستاد» است.
مردم نظاره گر عملکرد تیم های ستادهای مردمی انتخاباتی هستند و قطعا، این کار تیمی و تشکیلاتی، تصویری از روند چرخش نخبگانی در دولت آینده را به جامعه،نشان خواهد داد.
باید هوشیاربود، چراکه فرضیه از پیش برنده بودن یک نامزد، قبلا هم در سال های ۱۳۷۶ و ۱۳۹۲ به کار گرفته شده و نتیجه آن، همچنان در سرفصل برخی تجربیات، دیده می شود.
اگر حلقه اتصال پویش ها و ستادهای مردمی با شورای هماهنگی ستادهای مردمی، کم رنگ باشدو همچنین، وقت وانرژی ستادهای مبتنی بر فرضیه از پیش برنده، صرف پرینت احکام پرتعداد گردد، مورد پذیرش افکار عمومی و به ویژه جامعه نخبگانی قرار نخواهد گرفت و زیبنده این جریان مردمی نیست که اعلان برنامه های نامزد انتخابات در انبوه احکام ستادی،محو گردد. به عبارت دیگر، وقوع سخت ترین شرایط تشکیل دولت و انتصاب مدیران میانی برای ریاست آینده قوه مجریه، دور از تصور نیست.