باران شمال / فرشته عالی – پایان سال ۲۰۲۲ باید برای مازندران آغاز فصل جدیدی از فعالیت در عرصه گردشگری و برنامههای فرهنگی باشد که از کسب تجربه در رویداد ساری ۲۰۲۲ به دست آمده است. علی ماهفروزی دبیر اجرایی رویداد ساری ۲۰۲۲ اظهار کرد: برنامههای رویداد ساری ۲۰۲۲ در سه سطح استانی، ملی و […]
باران شمال / فرشته عالی – پایان سال ۲۰۲۲ باید برای مازندران آغاز فصل جدیدی از فعالیت در عرصه گردشگری و برنامههای فرهنگی باشد که از کسب تجربه در رویداد ساری ۲۰۲۲ به دست آمده است.
علی ماهفروزی دبیر اجرایی رویداد ساری ۲۰۲۲ اظهار کرد: برنامههای رویداد ساری ۲۰۲۲ در سه سطح استانی، ملی و بینالمللی تعریف شده که از آغاز تا پایان سال میلادی ۲۰۲۲ در قالب یک بسته مشخص اجرا میشود و یک برنامه جامع تبلیغاتی هم به عنوان خروجی برای ۱۰ روز اصلی رویداد در مهر ۱۴۰۱ دارد.
وی با بیان این که یک برنامه افتتاحیه با کیفیت برای ساری ۲۰۲۲ در حال طراحی است، افزود: خروجی همه نشستهایی که برگزار میشود و برنامههایی که روند اجرایی شان آغاز شده و در سراسر استان با محوریت ساری ۲۰۲۲ برپا خواهند شد، تدوین یک برنامه بزرگ تبلیغاتی و اجرایی در سطح بینالمللی برای مازندران است که مهر ۱۴۰۱ و در زمان اصلی برگزاری رویداد اجرا خواهد شد.
نشاط اجتماعی، هویتبخشی، اقتصاد
دبیر رویداد بینالمللی ساری ۲۰۲۲ سه موضوع نشاط بخشی، هویتبخشی و رونق اقتصادی را محورهای اصلی برنامهریزیهای مربوط به این رویداد بیان کرد و گفت: کرونا طی حدود دو سال اخیر فشار زیادی به روان جامعه وارد کرد و جامعه نیازمند نشاط اجتماعی است. بر همین اساس تلاش میشود که باتوجه به بهتر شدن وضعیت کرونایی، به بهانه این رویداد خلاءهای ایجاد شده در جامعه با برنامههای مناسب فرهنگی و تفریحی پر شود.
ماهفروزی خاطرنشان کرد: محور بعدی مد نظر در برنامهریزیهای ساری ۲۰۲۲ هویتبخشی است. این نشاط اجتماعی برای اثرگذاری در بخش اجتماعی و گردشگری باید به سمت معرفی ظرفیتهای هویتی برود. ظرفیتهای هویتی هم فقط ظرفیتهای میراث فرهنگی نیست، بلکه میتواند ظرفیتهای ما در میراث کشاورزی، دامداری، ورزشی و سایر حوزهها که متعلق به مازندران و مردم این دیار هستند، باشد. محور سوم هم اقتصاد است، چرا که همه این برنامهها باید به سودآوری برای استان و اشتغال منجر شود تا مردم پای کار بمانند و از خروجی رویداد منتفع شوند. وی درباره کلیات برخی از برنامههای شاخص تدوین شده برای سال ۲۰۲۲ در مازندران اظهار کرد: با نگاه به هر سه محور بیان شده طرح شبهای فرهنگی مناطق مختلف مازندران را تدوین کردیم که جزئیات آن بزودی اعلام میشود.
تمرین برای میزبانی بینالمللی
دبیر رویداد بینالمللی ساری ۲۰۲۲ گفت: همه برنامههای فرهنگی محلی و منطقهای استان طی سال جدید میلادی در قالب رویداد ساری ۲۰۲۲ دیده میشوند تا در نهایت برآیندی از ظرفیتهای شاخص گردشگری مازندران در بخشهای مختلف داشته باشیم تا در بخش بینالملل و بازه زمانی ۱۰ روزه که مهر ۱۴۰۱ برگزار میشود به یک برنامه کلی و حساب شده برسیم و از این ظرفیتها بهره بگیریم.
برندسازی برای گردشگری مازندران
ماهفروزی اظهار کرد: در تقویم مد نظر برای ساری ۲۰۲۲ برنامههای مختلفی مانند جشنوارههای موسیقی، نوروز، هنرهای نمایشی، غذا و سایر ظرفیتها بر اساس توانمندی هر شهرستان و برنامهای که شهرستانها ارائه میدهند جانمایی و ثبت میشود تا مقدمهای برای تثبیت این برنامهها در قالب یک تقویم جامع تدوین شود. دبیر رویداد بینالمللی ساری ۲۰۲۲ از برنامهریزی برای برپایی نخستین نمایشگاه بینالمللی مازندران در حوزه اقتصاد گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد:
مهر ۱۴۰۱ در کنار همه برنامههای جنبی که از بررسی ظرفیتهای مختلف استان تدارک دیده میشود، برای نخستین بار در حضور سفرای کشورهای همسایه و عضو اکو، مدیران ارشد شرکتهای گردشگی و اقتصادی منطقه در عرصه بینالملل، رایزنان فرهنگی کشورها و مدعوین یک نمایشگاه بزرگ با استانداردهای بینالمللی در استان برپا میشود که گامی معتبر در زمینه برندسازی گردشگری مازندران برداشته شود.
ساری ۲۰۲۲، فرصت ساماندهی گردشگری مازندران
دبیر اجرایی رویداد بینالمللی ساری ۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: رویداد ساری ۲۰۲۲ بهانه و فرصتی برای رسیدن به یک نقشه راه و سند توسعه در عرصه گردشگری و اقتصاد مازندران است. یعنی پایان سال ۲۰۲۲ باید برای مازندران آغاز فصل جدیدی از فعالیت در عرصه گردشگری و برنامههای فرهنگی باشد که از کسب تجربه در رویداد ساری ۲۰۲۲ به دست آمده است.