باران شمال / مجتبی شیرازی – سرپرست معاونت ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: تعطیلی دو ساله مدارس در اثر شیوع کرونا و اتکای تکبُعدی بر آموزش مجازی در تقابل با روند آموزش صحیح و متناسب با دوران تحصیلی دانشآموزان قرار داشته و آسیبهای روانی و اجتماعی برای آنان و خانوادهها رقم زده است. قاسم […]
باران شمال / مجتبی شیرازی – سرپرست معاونت ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: تعطیلی دو ساله مدارس در اثر شیوع کرونا و اتکای تکبُعدی بر آموزش مجازی در تقابل با روند آموزش صحیح و متناسب با دوران تحصیلی دانشآموزان قرار داشته و آسیبهای روانی و اجتماعی برای آنان و خانوادهها رقم زده است.
قاسم مهدوی با بیان اینکه بازگشایی مجدد مدارس فرصت مغتنمی است که میتواند آغازی بر پایان آسیبهای فردی و اجتماعی وارده بر دانش آموزان باشد، تصریح کرد:
معلمان، مدیران و کادر مدرسه خلاءهای آموزشی و تربیتی دو ساله اخیر را پوشش دهند. معلمان در دو سال اخیر فداکاریهای بیشماری را رقم زدند و امروز از آنها درخواست میکنیم با جدیت هر چه تمامتر فضای آموزشی و تربیتی جدیدی را در آموزش حضوری ایجاد کنند.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران مدرسه را مهمترین کانون و بخش فراموش نشدنی دوران کودکی و نوجوانی هر کسی برشمرد و خاطرنشان کرد: حقیقیترین دوستان، بهترین خاطرات، ارزندهترین تجربیات، شیرینترین آموزهها و واقعیترین خندهها، همگی یادگار خوش آن دوران است.
از این رو باید بکوشیم فضای مدرسه را هرچه بیشتر برای دانشآموزان جذاب و زیبا سازیم تا با خلق آثار تربیتی آسیبهای دوساله اخیر را جبران کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مدتهاست که دانشآموزان معلمان شان را تنها در قاب تلفن همراه میبینند، گفت: اکنون مدتها است دانشآموزان چیزی از هر روز صبح زود بیدار شدن و لذت تعطیلی صبح جمعه را درک نمیکنند و هر روزشان تهی از فعالیتهای سازنده آموزشی و تربیتی است.
در همین زمان است که بازگشایی کامل مدارس میتواند روحی دوباره در کالبد نیمهجان نظام تعلیم و تربیت بدمد. این وظیفه بزرگ بر عهده معلمان عزیز این مرز و بوم است و باید همه آحاد جامعه قدردان معلمان باشند.
مهدوی خاطرنشان کرد: در این برهه حساس، آنچه اهمیت دارد آمادگی کامل مدارس برای میزبانی شایسته از دانش آموزان است. همچنین تدوین برنامههای مدون آموزشی تربیتی که بار دیگر نشاط آموزشی را به ارمغان آورد باید در دستورکار آموزگاران خلاق و پرتلاش قرار گیرد و تمامی ارکان صف و ستاد باید دست در دست هم دهند تا خلاءهای آموزشی و تربیتی شناسایی شده در این دو سال را تحت پوشش قرار دهند و تمامی همت خود را برای غنیسازی بسترهای یاددهی یادگیری بکار برند.