حسین کمالی در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیرمقدم به اعضای این کمیسیون به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان استان از دکتر منادی رییس کمیسیون و دکتر حاجی پور عضو کمیسیون واعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین به “دکتر احمدی لاشکی” معاون پارلمانی وزیر، تشکرو ابراز امیدواری کرد این حضور […]
باران شمال / فرشته عالی – حسین کمالی در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیرمقدم به اعضای این کمیسیون به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان استان از دکتر منادی رییس کمیسیون و دکتر حاجی پور عضو کمیسیون و اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین به “دکتر احمدی لاشکی” معاون پارلمانی وزیر، تشکرو ابراز امیدواری کرد این حضور برکات و خیرات فراوانی برای دستگاه تعلیم و تربیت استان به ارمغان آورد.
وی در ادامه گفت: این اغراق نیست و استان مازندران در بسیاری از شاخصهای مهم، در کشور جایگاهی ویژه دارد و در حوزههای مختلف از کشاورزی و المپیاد علمی و ورزش تا هشت سال دفاع مقدس، سرآمد بوده است و انشاءالله همچنان خواهد بود.
کمالی تاکید کرد: اگر ما میخواهیم در سیاست، فرهنگ، صنعت و اقتصاد قدرتمند و سرآمد باشیم، باید باور داشته باشیم آموزش و پرورش نقطه آغاز این اتفاق است و ارتباط دانشگاه بادستگاه تعلیم و تربیت برای این مهم، ضروری است.
ایشان با اشاره به آمار حدود ۵۲۰ هزار دانشآموز و حدود ۲۲ هزار معلم توضیح داد: آموزش و پرورش مازندران در بسیاری از حوزههای علمی و تربیتی حائز رتبه است و در هدایت دانشآموزان به رشتههای مهارتی که همواره جزو توصیههای رهبر معظم انقلاب بوده، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد اما کارگاههای مجهز در هنرستانها و مراکز کار و دانش، به قدر کافی نداریم و لازم است به این بخش توجه ویژه صورت گیرد.
وی همچنین بر اهمیت مرجعیت علمی و تربیتی معلم تاکید کرد و گفت: نباید اجازه بدهیم این مرجعیت، آسیب ببیند یا فضای مجازی جای معلم را پُر کند ضمن اینکه بهترین مسیر جذب معلمان کارآمد و جبران کادر آموزشی، اقدام از طریق دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت معلم است.
سرپرست ادارهکل آموزش و پرورش مازندران افزود: حدود ۱۸ درصد مدارس استان نیاز به تخریب یا مرمت دارند و لازم است به این بخش هم توجه شود چون اگر ردیف اعتباری برای این مدارس، در نظر گرفته شود، این نوسازی زودتر انجام خواهد گرفت و دانشآموزان نیز در فضای امن و با نشاط درس خواهند خواند.