رئیس پلیس راهور مازندران،گفت: زیرساختهای لازم برای حذف سرعتگیرهای غیرمجاز در استان وجود ندارد. باران شمال به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، درباره سرعتگیرها و تعداد و روند رو به رشد آن در استان مطالبی زیادی منتشر شده است. به تعداد مطالب منتشر شده هم وعدههای زیادی برای ساماندهی آن انتشار پیدا کرده […]
رئیس پلیس راهور مازندران،گفت: زیرساختهای لازم برای حذف سرعتگیرهای غیرمجاز در استان وجود ندارد.
باران شمال به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، درباره سرعتگیرها و تعداد و روند رو به رشد آن در استان مطالبی زیادی منتشر شده است.
به تعداد مطالب منتشر شده هم وعدههای زیادی برای ساماندهی آن انتشار پیدا کرده اما نتیجه این همه گزارشها و دریافت وعدهها روند رو به رشد تعداد سرعتگیرهای غیر مجاز در استان مازندران بوده است.
حذف سرعتگیرها و الکترونیکی کردن آنها، استانداردسازی سرعتگیرها داخل شهری، تجهیز و نصب پلهای عابر پیاده استاندارد، ایجاد چراغهای راهنمایی ویژه عابران پیاده از جمله موارد وعدههای به سرانجام نرسیده در بحث سرعتگیرها است.
در همین ارتباط نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران در گفت و گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: کشورهای پیشرفته به سمت الکترونیکی کردن سرعتگیرها حرکت کردند.
وی با اعلام اینکه بیشترین فوت شدگان استان مازندران حدود ۵۱ درصد مربوط به عابر پیاده است، تصریح کرد: این موضوع نشان میدهد که عابر پیاده قربانی سرعت بسیار زیاد هستند، نکته مهم استاندارد نبودن سرعتگیرها است.
رئیس پلیس راهور مازندران خاطرنشان کرد: شهرداریها و راهداریها باید قواره استانداردسازی سرعتگیرها را رعایت کنند، دلیل نارضایتی مردم سرعتگیرهای غیر استاندارد است.
وی در پاسخ به این سؤوال که آیا این موارد در جلسه شورای ترافیک مطرح نمیشود، افزود: در آخرین جلسهای که با حضور استاندار برگزار شده و مصوب شده که تعداد دوربینهای نظارت تصویری افزایش یابد و به سمت حذف سرعتگیرها حرکت کنیم.
رئیس پلیس راهور استان مازندران ادامه داد: در استان چراغ هوشمند عابر پیاده نداریم در این زمینه شهرداریها و راهداریها باید ورود پیدا کنند، خیابانها برای تردد عابران پیاده ناامن است.
وی با تکرار موضوع غیر استاندارد بودن پلهای عابر پیاده، گفت: ۲۹۷ عابر پیاده در استان وجود دارد که تنها پنج درصد مردم از آن استفاده میکنند و با توجه به افزایش سن جامعه امکان استفاده از پل عابر پیاده وجود ندارد.
بیگلری خاطرنشان کرد: وقتی ما پل عابر پیاده مناسب نداریم، چراغ عابر پیاده در استان ایجاد نشده طرح نصب دوربینهای نظارت تصویری عملیاتی نشده ناچار به ایجاد سرعتگیرها هستیم که با توجه به غیر استاندارد بودن آن نارضایتی اجتماعی را به همراه دارد.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای ایجاد دوربینهای نظارت تصویری را حدود یک میلیارد تومان در حال حاضر برای هر دستگاه ذکر کرد و گفت: جانمایی این دوربینها برعهده پلیس راهور بوده که ۱۹۷ نقطه در شهرهای استان مشخص شده و شهرداریها باید نسبت به نصب آن اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور مازندران خاطرنشان کرد: برخی از شهرداریها مثل قائمشهر و نور عملکرد نسبتا مناسبی داشته اما در شهرهای مسافر خیر انتظار بیشتری داریم.