معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش مازندران کیفیت و حضور منظم دانشآموزان در کلاسهای درس، گفت: دانشآموزان با مطالعه دقیق محتوای کتب درسی حتی بدون حضور در کلاسهای کنکور میتوانند نمرات مطلوب در آزمونهای نهایی و کنکور تخصصی کسب کنند.
به گزارش باران شمال و به نقل از فارس ، قاسم دراسرایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش مازندران در گفتوگو با خبرنگاران ، خاطرنشان کرد:
پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، با اعمال سهم قطعی سوابق تحصیلی ۶۰ درصد آزمونهای نهایی و ۴۰ درصد نمره کل آزمون اختصاصی(کنکور) انجام خواهد شد.
وی افزود:
بنابراین مصوبه، سهم سوابق تحصیلی شامل نمرات دروس عمومی و اختصاصی دوره دوم متوسطه است که طی آزمونهای نهایی مطابق اصول سنجش و اندازه گیری بهصورت نهایی در خرداد برگزار میشود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش مازندران اضافه کرد:
سهم ۴۰ درصد نمره کل آزمون سراسری در دو نوبت اردیبهشت و تیر ۱۴۰۴، با حضور در جلسه آزمونهای گروههای آزمایشی مورد تقاضا و ثبتنامی توسط داوطلب ایجاد میشود.
دراسرایی گفت:
اگر داوطلب در دو نوبت کنکور در گروههای آزمایشی متفاوت شرکت کند باید یکی از دو نوبت را انتخاب کند و اگر در هر دو نوبت در یگ گروه آزمایشی شرکت کند سازمان سنجش تراز آزمون بالاتر را لحاظ خواهد کرد.
وی تصریح کرد:
دانش آموزان و داوطلبان باید توجه داشته باشند سهم ۶۰ درصدی نمره کل سابقه تحصیلی به هیچ وجه قابل جایگزینی با آزمون اختصاصی( کنکور) نیست و برای کسب نمره و نتیجتا تراز مطلوب با آمادگی کامل در آزمونهای نهایی خرداد ۱۴۰۴ شرکت کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش مازندران با تاکید بر اینکه دانشآموزان پایه دوازدهم باید توجه داشته باشند به هیچ وجه نباید در آزمونهای نهایی خرداد ۱۴۰۴ غیبت کنند، بیان کرد:
آزمونهای نهایی قابلیت برگزاری مجدد حتی به علت غیبت موجه نیز ندارند و برای هر درس در خرداد ۱۴۰۴ یکبار آزمون نهایی برگزار میشود.
دراسرایی اضافه کرد: برای غایبان نمره خام صفر درج و تراز آن در نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ میشود.
وی یادآور شد:
البته سابقه تحصیلی صرفا شامل نتایج آزمونهای نوبت خرداد است و نمرات کسب شده در نوبتهای دیگر بهعنوان سابقه تحصیلی لحاظ نخواهد شد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش مازندران بیان کرد:
دانشآموزان باید توجه کنند معیار سنجش سوابق تحصیلی تراز کسب شده براساس نمرات نه خود نمره است، پس اگر در یک آزمون نمره خوبی کسب نکردهاند، نگران نباشند؛ به این دلیل که ممکن است به دلیل ضریب سختی بالای سوال در ان درس، تمامی دانشآموزان عملکرد خوبی نداشتهاند و این موضوع سبب شود در نهایت تراز دانش آموز، نسبت به سایرین مطلوب باشد.
دراسرایی خاطرنشان کرد:
نکته مهم دیگر این است که نمره کسب شده هر درس در آزمون نهایی، فقط بر تراز همان درس آزمون نهایی و نمره کل سابقه تحصیلی تاثیر میگذارد، پس اگر به هر دلیلی دانشآموزی عملکرد خوبی در یک درس نداشته باشد نباید ناامید شود و با برنامه ریزی و جدیت بیشتری دروس امتحانی بعدی را مطالعه تا تراز بالایی کسب کند.
وی یادآور شد:
سهم نمره کل سابقه تحصیلی نظام آموزشی ۳-۳-۶ در ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، در گروه های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، و علوم انسانی ( پایه یازدهم ۲۰ درصد و پایه دوازدهم ۴۰ درصد) با تاثیر قطعی است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش مازندران اظهار کرد:
تجربه دو سال اخیر با تاثیر سهم قطعی سوابق تحصیلی اثبات نمود که با برنامهریزی لازم از سوی مدیران دبیرستانها در حوزه کیفیت بخشی به فرایند یاددهی یادگیری و برگزاری ارزشیابیهای مستمر و با کیفیت و حضور منظم دانشآموزان در کلاسهای درس، دانشآموز میتواند در آزمونهای نهایی دروس موثر عمومی و تخصصی تراز مطلوب و نتیجتا رتبه بسیار عالی در ورود به دانشگاهها برای خود رقم بزنند.
دراسرایی گفت:
دانشآموزان با مطالعه دقیق محتوای کتب درسی عمومی و تخصصی و موثر هر گروه آزمایشی اصلی تحصیلی، حتی بدون حضور در کلاسهای کنکور میتوانند نمرات مطلوب در آزمونهای نهایی و کنکور تخصصی کسب کنند.