احمد حسین زادگان موفق ترین استاندار دولت دوازدهم ؟ حسین زادگان چه کرد و چه نکرد! مازندران همواره طی سال های اخیر از فضای سیاسی خاصی برخوردار بوده است و عمدتا چهره های سیاسی خوش نام و مشهوری از این دیار برخاستند و حتی در سطوح و مسئولیت های ملی ظهور یافتند اما آنچه در […]
احمد حسین زادگان موفق ترین استاندار دولت دوازدهم ؟
حسین زادگان چه کرد و چه نکرد!
مازندران همواره طی سال های اخیر از فضای سیاسی خاصی برخوردار بوده است و عمدتا چهره های سیاسی خوش نام و مشهوری از این دیار برخاستند و حتی در سطوح و مسئولیت های ملی ظهور یافتند اما آنچه در این دهه ها استان و دیار ما را آزار داده است عدم کار تیمی و گروهی ،دامن زدن به اختلافات،منافع شخصی و سهم خواهی های واهی بوده است که در این بین می توان صراحتا گفت تمامیت خواهی برخی جریان ها و افراد موجب شده است مازندران با دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه به نقطه قابل توجه در توسعه دست نیابد.
اما با توجه به گذشت یکسال از دوران مدیریتی احمد حسین زادگان در نظر داریم نگاهی بی طرفانه به حواشی اخیر و موضع گیری هایی پیرامون عملکرد مدیریتی این مدیر ساروی بیاندازیم که در ذیل می خوانید: بی شک در حوادث سیل سال ۹۷ و۹۸ استاندارمازندران توانست نمره قبولی از دولت بگیرد و با ورود جدی به این موضوع نسبت به حل مشکلات مردم قدم های لازم را بردارد البته ایجاد همدلی و همگرایی بین قشرهای مختلف مردم و جریان های گوناگون سیاسی اجتماعی و حتی برخی ائمه جماعت از دیگر نکات مهمی است که نباید فراموش شود چرا که لازمه توسعه و پیشرفت سازندگی هر دیار و استانی بی شک وحدت اجتماعی آن دیار می باشد که در حوادث سیل به وضوح مشاهده شد؛انتظار می رود در مدیریت اجرایی همین نگاه وجود داشته باشد چرا که ظرفیت ها و پتانسیل های مازندران نباید فدای مسائل پوچ و سهم خواهی های شخصی گردد.
توسعه اقتصادی از جمله موضوعاتی بوده است که احمد حسین زادگان در مراسم معارفه خود از آن سخن گفت همانطورکه اشاره نمودیم پتانسیل ها و ظرفیت های گسترده استان مازندران در حوزه های اقتصادی، صنعتی و گردشگری نباید فدای مقاصد و منافع شخصی گردد؛ در همین راستا طی یک سال اخیرمطرح کردن و تصویب طرح سه لکه منطقه آزاد تجاری اقتصادی از جمله مهم ترین اقداماتی بوده است که موجب کاهش اختلافات تنش زا بین غرب و شرق استان گردید که نباید مورد غفلت عامدانه قرار گیرد و می بایست به آن پرداخته شود .
احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل ، باز شدن پای هلدینگ های سرمایه گذاری شستا به استان ، تقویت دیپلماسی اقتصادی و برقراری روابط دو سویه با کشورهای همسایه و حاشیه دریای خزر، همچنین انتخاب مرکز استان به عنوان مرکز گردشگری جهان ، تخصیص اعتبار برای ساخت اسکله های تفریحی و پسماند از جمله شاخص ترین اقدامات در یکسال اخیر بوده است .
اعتدال سیاسی دیگر کلید واژه نماینده عالی دولت بوده است که شاید کمتر کسی باور می کرد حسین زادگان بخواهد این مهم را عملی کند و هرچند انتقاداتی به برخی از انتصابات وی وجود داشته و دارد اما مجموع برآیند عملکرد مدیریتی وی را می توان مثبت ارزیابی کرد بطوریکه حتی شخص احمد حسین زادگان حاضر نیست کسی از وی قدیس بسازد چرا که نزدیکان استاندارنیک می دانند وی نه اهل چاپلوسی است و نه از این اقدام خوشش می آید.
ایجاد انگیزه اجتماعی در بین مردم استان دیگر مسئله ای است که استاندار مازندران با مطرح کردن موضوعی همچون نشاط اجتماعی سعی کرد ارتباط بین مردم و مسئولین را نزدیک نماید و برگزاری ملاقات های مردمی با آحاد مردم در شهرهای مختلف استان می تواند اقدامی مناسب و به جا در زنده نگه داشتن امید اجتماعی در بیم مردم باشد هرچند بازهم تاکید می نماییم استاندار بیست و سوم همانند سایر مدیران دارای نقاط ضعف و قوتی است که می بایست با سنجش ترازوی عملکرد وی نمره ای منطقی و منصفانه داد نه با حب و بغض؛ اینکه بیاییم و برای مردی از جنس احمد حسین زادگان که به عنوان استاندار در تاریخ مازندران هرگز تکرار نخواهد شد؛
لیست “هزاردستان” بدهیم هم باید گفت در عزل و نصب های صورت گرفته انگشت اشاره تنها نباید بسوی استاندار دراز کرد چرا که برای انتصاب مدیران یقینا افرادی دیگر هم نقش دارند و منصفانه تر می باشد که نسبت به عملکرد مدیران نگاهی منطقی توام با ارزیابی کارآمدی آنان داشته باشیم و با ارائه لیست های دروغین انتصابات مدیریتی و نسبت دادن آن به دوران مدیریتی استاندار فعلی در شرایطی که ادعاهای صورت گرفته مربوط به سالیان گذشته است. خودمان را گول نزنیم؛ مطمئنا آنچه گفته شد یک هزارم ازعملکرد مدیریتی استاندار مازندران باشد که در این مجال بیش تر از این فرصت نقد و بررسی نمی گنجد.